Nattens dröm

Var på semester på en ö. Eller flera öar. Ungefär som i den här drömmen. Fast ljusare och trevligare. Det är ganska dåligt väder och vi är skogen mesta tiden. På en klippa vid havet. Inte särskilt mysigt när det blåser och havet är ljupgrått.

Det jag minns sen är att jag springer runt på skrangliga broar mellan öarna. Barfota. Kommer fram till en större brygga, eller flotte. Där sitter ett antal människor på rad på en bänk. Någon läser upp deras dom. Det visar sig att jag var på väg till min egen rättegång. Får ta på mig en orange t-shirt och sätta mig bland de andra. Varför ska alla dömas kollektivt och vad har jag gjort egentligen? En rad av människor kommer fram för att säga hejdå. Bland annat en tjej från min före detta pol mag-klass. En tjej som jag inte har träffat sen dess och inte direkt hade så mycket till övers för redan då. Jag bryter ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback