Kyle MacLachlan's förfall

image55image57image58image59
Från Agent Cooper i Twin Peaks. Till Trey i Sex and the City. Vidare till vad-han-nu-kan-heta i Desperate Housewives. Från udda kaffejunkie, men ack så läcker FBI-agent. Till snobbig äkta man med impotens. Vidare till nånting jag kan erkänna att jag inte har koll på alls. Men det är inte det som är relevant nu, alltså om han briljerar eller ej i Desperate Housewives. Det som jag pratar oml nu är fullständigt ytligt utseendemässigt förfall.

Det är svårt att säga att MacLachlan har åldrats till sin fördel (se ovan). Det mörka blanka håret, den fasta blicken och den stiliga hållningen från tidigt 90-tal har gått i graven. Linjerna i ansiktet har blivit tätare och de gråa håren fler. Han ser trött och sliten ut. Som en helt annan människa. "Okej", tänker ni nu, "men han är ju faktiskt snart 50". Ja, det är jag medveten om. Det är inte meningen att komma här och vara åldersfascist. Det som är så hemskt i det här fallet är bara att han verkar försöka motarbeta det oundvikliga åldrandet med att sola solarium och låta håret växa så det hänger ner lite fränt i ansiktet.

Sorgligt. Tur att jag har Twin Peaks-boxen när det blir alltför för jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback