Främmande kvinnor och blöta kläder

Det är något med kläder (eller inte kläder) som för tillfället är återkommande i drömmarna. I natt befann jag mig tillsammans med okända människor i en stor lägenhet. Vi bodde där tillsammans, trångt, nära varandra. Jag delade rum med en medelålders kvinna. Trångt som sagt, obekvämt och stressande. Otrevlig stämning. Ingen av oss verkade vara där av egen vilja. Gick hela tiden runt, stötte i varandra, försökte hitta ett lugnt ställe, ingenstans att vara ifred.

Jag går till badrummet, som också tjänar som tvättstuga, för att komma undan samtidigt som jag inte har några rena kläder. Dörren är öppen och där inne står en kvinna i min egen ålder och kissar i duschen. Totalt obesvärad, utan byxor. Vänder sig om och ler mot mig, "jag är snart färdig". Själv blir jag otroligt generad och tittar ner i golvet. När hon är klar går hon förbi mig i dörren, ut genom rummet, fortfarande utan byxor. Jag skyndar mig in i badrummet, stänger dörren om mig. Det går inte att låsa. Badrummet kan inte ge mig den trygghet jag hade hoppats på. Den obekväma och stressande känslan kvarstår. Varför går det inte att låsa?

Börjar leta i klädhögarna på bänken vid tvättmaskinen. Någon har slängt ner min våta tvätt i en hög. Det var flera dagar sen jag tvättade senast och ingenting av det har torkat. Jag har inga rena och torra kläder. Mina underkläder hittar jag inte över huvud taget. Allt är kaos. Försöker hänga upp de blöta och skrynkliga kläderna. Tvättlinan tvinnar sig och galgarna viker sig samtidigt som rummet krymper. Krymper av påträngande människor, av tvätthögarna och av den varma fukten. Min enda utväg blir tillslut att vakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback