Noshörningar och högstadiet

Jag minns två olika drömmar från inatt.

I den första är jag med och spelar ett spel. Med stora farliga djur. Det är en noshörning, en björn, en tiger och flera tjurar. Spelet går ut på att bussa dessa djur på varandra. På min noshörning har jag även satt ett förlängt horn för att ge extra skada. Och djuren skadar varandra. Vi tittar på. Jag vet att jag inte gillar det, men är ändå med i spelet. Hemskt.

Den andra drömmen utspelar sig på någon slags skola. Lärare på skolan är en lärare på min utbildning. Nu befinner vi oss dock i högstadiet igen. Dagens uppgift är att vi ska göra en hemsida. Det är den enda information vi får. Alla andra verkar fatta grejen och sätter igång. Själv sitter jag i flera timmar totalt utan idéer.
        Så kommer läraren tillbaka och meddelar att sidan vi ska göra ska sälja en produkt. Några i min klass bestämmer sig för att sälja några konstiga och fula täcken som de broderar själva. Alla runt omkring mig har idéer. Jag kommer fortfarande inte på något. Tilde Fröling, som också går i min klass, har kommit på en idé där hon ska sälja en kräm man blir tunnhårig av. Hon har till och med gjort en modell av sitt eget huvud som hon stolt visar upp. När drömmen tar slut har jag inte lyckats åstadkomma någonting.

När jag vaknar har jag dessutom en konstig känsla i kroppen. Jag är irriterad på en person. Känslan hänger kvar och det känns som den här personen har gjort mig något i drömmen. Minns dock inte vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback