Nattens dröm

Verkligen inte sammanhängande. Kommer ihåg en massa olika snuttar och jag vet inte i vilken ordning jag drömt dem.

Det jag minns som bäst är att jag ska hälsa på en kille hemma hos hans föräldrar. Jag tror jag är tillsammans med honom. Har en bild av hur han ser ut och vad jag vet har jag inte träffat honom i verkliga livet. När jag kommer dit är det bara hans pappa hemma. Det gamla radhuset är riktigt läskigt. Bara mörka färger. Inga fönster vad jag kan se. En trång korridor. Pappan är ännu obehagligare. Tittar konstigt på mig. Misstänksam. Vi pratar en stund.

Innan jag ska gå ger han mig förhållningar om vad jag får kalla hans son. Han räknar upp en massa namn. Säger tillslut att det bara är "21" som jag får kalla honom. Jag vet inte vad han heter på riktigt. Någon förklaring får jag inte. Han ger mig sin nyckelknippa men tar strax tillbaka den.

In kommer mannens yngre son. Han har svartvita militärkläder på sig och silvertejp över ansiktet. Han säger ingenting. Går direkt in på sitt rum.

Jag lämnar huset utan att ha träffat den jag sökte. Tar mina väskor och ska cykla iväg. Har två cyklar så det blir en jobbig cykeltur. Ramlar flera gånger. Cyklar förbi en badplats och genom en skog. Genom ett varuhus. Mellan trånga hyllor.

Jag lämnar cykeln. Går runt på avdelningen för solglasögon. Många och påträngande säljare. Jag ställer mig i kö i en kassa för att fråga om vägen. När jag kommer fram till expediten har jag glömt vad jag skulle fråga. Hon pratar bara spanska men lite franska och engelska. Jag frågar var de har solglasögon någonstans. Hon visar mig.

När jag kommer tillbaka är mina väskor borta. Ser sedan att några expediter har dem. Söker igenom min necessaire. Väldigt kränkande. Jag vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback