Hemsk natt

Inte så mycket drömmässigt, men tack vare envis förkylning. Sitter fortfarande och hostar upp lungorna titt som tätt. Men, nu till vad jag drömde inatt.

Jag är med min familj. Eller åtminstone delar av den. Av någon anledning befinner vi oss i Australien. Min bror har blått hår och är fotograf. Mina föräldrar, han och jag är i en hangarliknande byggnad. Min bror fotar en modell. Hon har också blått hår men gula fötter och ligger i ett genomskinligt badkar. Det mest uppseendeväckande är dock att han fotar från en helikopter. Svävar två meter över marken ovanför modellen. Jag vet inte om vi andra är delaktiga eller om vi bara står och tittar på.

Plötsligt skramlar det till och helikoptern faller ner. En stor smäll. Rök och eld. Ut ur den kommer min bror med ett litet sår på handen. Men det blöder något fruktansvärt. Jag har också fått ett sår. Ett likadant på handen, men det blöder inte allt lite mycket. Mina föräldrar blir tokiga och skriker att vi måste till sjukhuset. Men hur ska det gå till när vi befinner oss ute i ingenstans i Australien och helikoptern har gått sönder?

Jag vaknar och måste kontrollera ett antal gånger att jag verkligen inte blöder på handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback