Dagens psykedeliska popalbum


image19Ja, eller vad man nu ska kalla musiken det brittiska bandet Simian skapar. Albumet We are your friends kom redan 2002, men av någon outgrundlig anledning har det inte ploppat upp framför mina öron förrän nu. Visst har jag hört Justice's version av låten med samma namn, men inte kopplat ihop. Eller för den delen förstått att Simian (eller vilka det nu är som är först, det ska jag inte säga att jag vet) gjort låten några år tidigare.

I alla fall, åter till skivan för det här inläggets uppmärksamhet. Skönt, lite som en dröm. Jag vet inte om jag ska upp och dansa eller lägga mig på sängen och vaggas in i musiken. Jag känner mig galen. Hjärnan fylls och alla andra tankar skjuts åt sidan. Ruset i kroppen får mig att tro att jag kan gå hundra mil. Samtidigt slöas mina sinnen och jag bara längtar efter att falla ner i rosa bomull. Förvirrande men skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback