Container

Har precis varit och sett Lukas Moodyssons Container. Känner mig inte så besviken eftersom jag inte hade så höga förväntningar. Men det är ändå tråkigt att inte bli berörd av en Moodysson-film.

Visserligen var jag väldigt trött och hade svårt att fokusera under filmen. Men en sån sak ska en bra film kunna övervinna och den ska kunna rycka tag i en ändå. Det gjorde inte Container.

Den var påträngande och utlämnande, fast på fel sätt. Jag kände inga större sympatier eller någon förståelse. Kändes snarare som att lyssna på en tonårstjej som läser högt ur sin pretentiösa och överdrivet tragiska dagbok. En dagbok som hon har spetsat till för att lämna ett avtryck till eftervärlden.

Tråkigt, eftersom det i övrigt var en konstfull film. Hade passat bättre som en film- eller fotoutställning, utan monologen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback