Även dröm om jobbet

Nu kom ytterligar en dröm från natten till mig:

Jag är på mitt gamla jobb här i Lund. Där jag jobbade ett år för att skaffa mig arbetslivserfarenhet. I drömmen har jag inte jobbat där på ett tag. Jag kommer tillbaka och ingen i personalen känner igen mig. Stället har vuxit och det är också många nya anställda.

Känner mig väldigt ensam och vilsen. Allt är nytt. Hittar inte längre i lokalerna. Tilldelas ett mycket konstigt schema. Min matlåda försvinner från kylskåpet. Ingen vill hjälpa mig. Den enda som känner igen mig är en kille i 15-årsåldern som jag har har sett tidigare. Jobbar han verkligen där?

Det värsta är dock att jag har drömt den här drömmen flera gånger tidigare. Vilket kanske inte är så konstigt egentligen. Jag har flera gånger funderat på att jobba lite extra där nu när jag pluggar. Ingen stor grej. Men det tynger mig, eftersom jag får dåligt samvete av att jag inte lyfter rumpan och ringer chefen. Så jobbigt är det faktiskt inte. Ger dessutom välbehövliga pengar. Men jag vill inte komma tillbaka om det ska vara så som i drömmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback