Återigen högstadiet

Inte så innehållsrik dröm inatt, men ändå. Träffade halva min högstadieklass utanför Eden (ett hus där vi har många föreläsningar nu i Lund). Alla gick i samma klass och läste till läkare. Konstigt. De flesta av dem har jag inte träffat sen vi slutade nian. Tänka sig att så många skulle sluta som läkare. Bland annat en kille med nynazistiska idéer på den tiden. Tyckte väldigt illa om honom då. Nu såg han ut att vara en riktig svärmorsdröm.

Jag hann dock inte prata med någon en längre tid. Långt ifrån alla orkade hälsa och flera stycken kände inte ens igen mig. Plötsligt var det ingen kvar. Ingen som stannade för att småprata lite. Underligt med tanke på hur länge sen det var vi sågs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback