Vilse i nattens dröm

Kommer hem från jobbet. Innan jag ska fortsätta jobba kvällen. Vi åker iväg en sväng. Det hinner vi. Kommer inte ihåg varför. Vi åker mot Malmö. Kommer till ett stort friluftsområde. Det är han som kör. Ut i skogen. Förbi fotbollsplaner. Elljusspår. Långt in i skogen.

Jag kommer på att jag ska jobba. Flera timmar försenad. Måste hem. Han bestämmer sig för att gå. Gillar inte att köra bil. Tjurig som vanligt. Jag tar bilen själv. Men hittar inte. Kör runt på små grusvägar. Jag är värdelös på att köra. Stressad och vilse. Paniken börjar komma. Träffar två kvinnor på cykel. De hjälper mig att hitta. Kör på en kurvig stig. Mellan träden. Alldeles för stor bil. Får lämna den och gå. Går genom ett gammalt hus som varit omklädningsrum. Trånga korridorer med många dörrar. Gröna väggar.

När jag kommer ut väntar en massa människor där. Bland annat min pappa. Några av mina kompisar. Några av hans. Han är dock inte där. Har inte hittat ut än. Jag trodde han skulle hinna ut före mig eftersom han hittade. Alla är väldigt oroliga.

Jag försöker ringa honom. Varje gång jag slår in numret slår jag fel. Försöker gång på gång. Får aldrig in rätt siffror. Trots att jag ringt numret tusentals gånger. Ingen annan får tag på honom heller. Timmarna går. Jag är tillslut den enda som väntar där utanför skogen. Oroligt.

När jag vaknar har han fortfarande inte kommit tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback