Torsdag 25 oktober 17.37

I nattens dröm var jag i en stor stad. Minns inte vilket land, men det var inte Sverige. Jag var ensam och skulle åka tunnelbana eller tåg. Känner igen den här drömmen. Eller åtminstone världen jag befinner mig i. Den här staden. Som en blandning mellan Berlin, London och Madrid. Eller något åt det hållet.

Den här drömmen hade dock nya inslag. Jag står vid en busshållplats och funderar över vart jag ska ta vägen. Då kommer det fram en litet flicka till mig. Hon kan inte vara mer än åtta nio år. Hon vill prata och tar mig i handen. Hon har en penna i handen och säger att hon vill rika nåt på min arm. Ganska snart förstår jag dock att det är något hon är ute efter. Hon ta hela tiden på mig och på mina kläder. Jag blir rädd och går därifrån, men hon är snabb och stark. Jag blir inte av med henne. Hon försöker ta mina saker och det slutar med att jag måste bli våldsam för att få bort henne. Jag knuffar iväg henne men hon kommer hela tiden tillbaka. Jag slår mot henne men ingenting hjälper. Efter ett tag lyckas jag få tag i hennes plånbok. Hittar mitt körkort där, som hon tydligen har stulit. Dessutom ser jag att den är full med pengar. Sedelfacket är proppfullt. Innan jag hinner konfrontera henne med detta vaknar jag och drömmen är slut.

Jag har dåligt samvete för att jag slog henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback