Blå hud

Jag drömde att jag var hos frisören. Jag kom dit för att bli klippt, men det slutade inte riktigt så. På hennes inrådan bestämde vi istället att jag skulle färga min hud. Blå. Inga konstigheter, hon fixade det.

Sen kom diskussionen upp om vi kanske skulle färga mitt hår blått också. Det skulle ju passa bättre till huden. Konstigt nog blev detta ett svårare beslut. Jag blev väldigt osäker och visste inte om jag skulle kunna trivas i blått hår. Minns inte hur det blev sen heller eftersom det kom upp andra saker ivägen hela tiden.

Frisören sprang fram och tillbaka. Hon verkade väldigt nervös och osäker på sig själv. Vid ett tillfälle kramade hon om mig bakifrån där jag satt i stolen. Säger att jag är den enda hon har.

Det var också en annan frisör där. Hon var ny på sitt jobb och behövde hela tiden hjälp av min frisör. Jag tror jag var på det där stället i över tre timmar innan drömmen var slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback