En morgon utan varmvatten

Gick upp en halvtimme tidigare än vanligt för att hinna tvätta håret. En oerhörd lyx på morgonen. Händer inte ofta annars. Duschen tar längre tid, håret måste fönas, fixas och så vidare. Ni förstår.

Så i morse lyckades jag ta mig upp tidigare. Letade mig in i badrummet och den efterlängtade duschen. Satte på kranen och vred på varmvatten.

Först är vattnet kallt. Jag väntar en stund. Sen är det iskallt. Väntar en stund till. Fortfarande lika kallt. Vrålar rakt ut. Jag vägrar duscha kallt. Blir en tvivelaktig snabbtvätt och sen fort på med kläderna.

Saken är den att det inte slutade här. Eftersom jag gick upp tidigare och nu inte fick en lång, skön och varm dusch bestämde jag mig för att ta det lugnt resten av morgonen i stället. Ta god tid på mig. Vilket resulterade i panik fem över nio och en svettig cykeltur till skolan.

Ni kan ju tänka er att jag har känt mig mindre fräsch idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback