De skulle elda upp lägenheten

Drömmen började med att några frikyrkliga människor sjöng nere på gatan utanför mit hus. De stod på en lång rad och var minst 15 stycken. Det var sjukt irriterande. Jag tog fram kameran och filmade dem i smyg, för att jag skulle kunna visa upp det här för andra. Det var ju ändå en ganska ovanlig händelse. Då upptäckte en av killarna det och gick fram till fönstret. Han började fota mig tillbaka. Gav igen.

Så här höll det på hela dagen. Framåt kvällen hade stämningen blivit mycket mer hotfull. Jag hade en glipa längst ner i fönstret och eftersom jag bor på bottenvåningen kunde de sticka in handen där. Några småkillar bestämde sig för att tända eld på huset genom att stoppa in brinnande papper genom hålet.

Det fanns inget sätt att stoppa dem. När jag försökte prata förklarade de hela tiden att det var mitt fel och att de hade rätt att tända eld på min lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback