Nattens dröm 2

Ser drömmen som en tv-bild. Det är filmat utifrån en persons perspektiv. En polis som tillsammans med sin kollega har nästlat sig in i ett kriminellt gäng. Filmar med dold kamera.

Stämningen är hotfull i gruppen. Samtliga har pistoler eller andra skjutvapen. Vet inte vad de har för mål eller motiv, men de är på väg någonstans. Plötsligt fyrar en av dem av sitt vapen, panik uppstår och i samma veva kommer jag in i händelsen på riktigt. Som en av poliserna.

Gruppen tror att det är vi som skjutit och upptäcker att vi inte är på deras sida. Jag fortsätter filma och ser hela händelseförloppet genom kameran. Blir väldigt klumpig, ser dåligt och rör mig långsamt. Vi börjar försöka ta oss därifrån för att komma ifrån de andra. Samtidigt diskuterar de vad de ska göra med oss. Minns ett en av dem säger att de ska rymma till Oslo. Majoriteten bestämmer sig dock för att ge sig efter oss.

Resten av drömmen springer vi sedan för att komma undan. Genom trädgårdar och över buskar och vattenslangar. Skakar av oss dem flera gånger för att sedan bli upptäckta igen. De kommer från båda håll och i samma stund som det är kört för oss vaknar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback