En sen nattens dröm

Följer med min syster ut på landet för att titta på ett slott som hon tycker att hela släkten ska tillbringa sommaren i. Långa slingriga grusvägar innan vi är framme. Kliver ur och går en sväng för att se hur det ser ut. Hon pratar om vad det finns för möjligheter här. Försöker övertyga mig om att det är en bra idé. Jag är ganska tveksam och följer skeptiskt efter henne, mest för att vara snäll.

Så går solen i moln och det hörs en åskknall. Hon vill fortsätta rundturen och innan jag har fått med henne tillbaka till bilen har ovädret brutit ut ordentligt. Jag påpekar att det är säkrast att sitta i bilen när det åskar, vilket till slut får henne att ge med sig. Vi sätter oss i bilen, blöta och uppjagade. Hon sitter i förarsätet och jag bredvid. Plötsligt ser jag hur hon tittar till höger om mig, förbi mig, ut genom bilens högra framruta. En obeskrivlig skräck sprider sig i hennes ansikte, samtidigt som jag ser en skugga svepa förbi bakom mig utanför bilen. Känner intuitivt att det är en annan människa, även om jag aldrig ser personen. Vill skrika åt min syster att trampa gasen i botten så vi kommer därifrån, men innan jag hinner hindra henne öppnar hon sin bildörr och ger sig ut i regnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback